Apòstata, GAD

No seria just si no revelava el final de l’episodi, en el benentès que a algú li pugui interessar: finalment, el bisbat de Girona m’ha concedit el que demanava: sóc apòstata. De fa ben pocs dies. La tramitació ha estat breu i gens conflictiva: ho celebro i fins i tot ho agraeixo, tal i com està avui en dia la burocràcia. Ara: només faltaria que m’hi haguessin posat inconvenients. És cert que la carta en què se m’anuncia la bona nova fa un cert efecte com si tractessin amb un empestat. Què hi vols fer? No hi estan acostumats, són massa anys, segles, mil•lenis, sense gaire oposició per aquests verals. Estic més tranquil? Em trobo millor? Doncs sí, ves. He desfet un malentès que feia massa anys que durava i sempre és bo deixar les coses clares amb una institució en què no m’hi sento representat ni en vull ser còmplice oficial.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Cultura i espectacles, memòria, Reflexió i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Apòstata, GAD

  1. Ferran ha dit:

    A mi em van donar només una carta en la deien registrar la meva baixa com a fidel. La pots veure aquí.
    La teva és més “guai”: diu, textualment, que apostates!

    • pepvalsalobre ha dit:

      Ara estan molt alerta amb els tema dels mitjans de comunicació i la informació que corre arreu. Massa escàndols, massa remor. I l’Església sempre ha treballat en silenci i a les fosques: no li interessa el soroll ni la llum. Amb això vull dir que potser ara, en ben pocs anys, és més fàcil i s’hi miren més.

  2. Daniel ha dit:

    Pep, celebro que hagis aconseguit aquest objectiu, que tantes persones com jo no havíem pogut realitzar anys enrere. De fet, potser l’administració pública podria prendre nota d’aquesta agilitat a l’hora de tramitar documents, no creus?
    Ara sé que puc apostatar seguint els mateixos passos que has fet, és bó saber-ho.
    Cada vegada que llegeixis el diari i s’hi esmentin els milions de persones catòliques del planeta podràs dir ben alt: jo ja no hi sóc en aquesta xifra!
    Una abraçada.
    Daniel

Deixa un comentari

