García Márquez i Rodoreda

rodoredaGabriel García Márquez publicava això el 18 de maig del 1983 al diari El País sobre Mercè Rodoreda: una lliçó que val molt la pena de rellegir, i que mostra com la cultura espanyola mediatitza i esborra la cultura catalana, aleshores i sempre.

Alguna perla de l’escrit del Nobel (1982) colombià: “La plaza del Diamante es, a mi juicio, la más bella [novela] que se ha publicado en España después de la guerra civil. […] hace algunos años, y con motivo de alguno de tantos aniversarios, se hizo una encuesta entre escritores españoles de hoy para tratar de establecer, según su criterio, cuáles eran los diez mejores libros escritos en España después de la guerra civil, y no recuerdo que alguno hubiera mencionado a La plaza del Diamante. […] Yo la leí en castellano por esos tiempos, y mi desluGabriel-García-Márquezmbramiento fue apenas comparable al que me había causado la primera lectura de Pedro Páramo, de Juan Rulfo, aunque los dos libros no tienen en común sino la transparencia de su belleza.”

Val la pena llegir l’admiració sincera, sense prejudicis, per l’obra rodorediana d’un dels grans escriptors del segle XX.

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Català, Comentaris sobre literatura, Literatura universal, Reflexió i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s